Welkom in een andere wereld...

1 maart 2015 - Waterberg Plateau, Namibië

Hallo allemaal!

Daar zitten we dan, in the middle of nowhere, heerlijk te genieten! Tijd om jullie op de hoogte te brengen van onze eerste dagen en jullie jaloers te maken met onze foto´s...

Onze reis naar Namibië ging perfect; geen files, goeie taxiservice en geen vertraging. Alleen wat slecht geslapen in het vliegtuig, dus gisteren was een hele vermoeiende dag. Gisterochtend om 7.00 zijn we geland in Windhoek, een half uur eerder dan verwacht (wat een wonder is voor Afrikanen!). Er werd ons verteld dat het zo´n 12 graden was op dat moment, maar toen we buiten kwamen voelde het echt al als 20-25 graden, heerlijk! We hebben de huurauto opgehaald en toen begon het avontuur pas echt: links rijden en het stuur aan de rechterkant! En niet alleen dat is omgekeerd, maar ook de ruitenwissers en richtingaanwijzer. Roy zet dus regelmatig even de ruitenwissers aan als we naar rechts moeten...

Gisterenmiddag kwamen we aan bij het eerste camp waar we overnachtten: waterberg camp. De reis er naartoe was al een hele ervaring, met de dieren die we gezien hebben (apen, everzwijnen, antilopes en natuurlijk het ongelooflijke mooie landschap), maar toen we arriveerden werden we nog veel meer verrast. We hadden namelijk een aantal dieren op bezoek in onze ´voortuin´: everzwijnen die rustig lagen te zonnen, duikers (kleine antilopes) die lekker aan het grazen waren en bavianen die de prullenbakken nakeken op zoek naar iets lekkers. En dit niet even, nee de hele middag tot het donker werd en vanochtend weer. Heel bizar, maar super leuk!

Vandaag zijn we naar Okakarara gereden, de plaats waar het project gevestigd is wat we morgen gaan bezoeken. We zouden daar eigenlijk overnachten in een guesthouse van het project, maar omdat het voor ons niet helemaal goed en veilig voelde hebben we er uiteindelijk voor gekozen om ergens anders te overnachten. We zijn daarom naar de lodge van Sonja gereden (de oprichtster van het project) en blijven daar vanavond overnachten. Morgen zullen we dan het bezoek brengen aan het project en de gekochte spullen daar uitdelen. We hebben besloten om niet alleen daar iets naar toe te brengen, maar ook naar de sloppenwijken hier. Vooral in Otjiwarongo, een stadje waar we vanmiddag even zijn geweest, hebben we de echte armoede gezien. We willen zoveel mogelijk kinderen blij maken, dus vandaar dat we het gaan spreiden over onze gehele reis. Maar dat het goed terecht gaat komen,is een ding wat zeker is!

Wij gaan zometeen even lekker een drankje doen en genieten van het uitzicht hier, maar eerst zullen we nog een aantal foto´s uploaden zodat jullie mee kunnen genieten van dit prachtige land :)

We houden jullie op de hoogte!

Liefs, Roy en Lisanne

1. Liek:
    1 maart 2015
    Klinkt al echt heel mooi en een beetje onwerkelijk! Al die dieren, helemaal jouw ding!
    Hopelijk verloopt de rest van de reis ook zo goed :)
    Xx
  2. Susan:
    1 maart 2015
    Dat jaloers maken lukt jullie aardig ;)
    Wauw wat een prachtige foto's.
    Genieten guys xx
  3. Nel:
    Dit wil ik oooook!!!!! Super, geniet maar lekker. Xx
  4. Rita:
    Top ! ! Echt gaaf !
  5. Patricia:
    2 maart 2015
    WOW geweldig.....enjoy.....en blijf schrijven....vink keileuk!!!
  6. Smam:
    2 maart 2015
    Zoals je ziet heb ik eindelijk de goede link. Geweldig zoals ik in het computerwereldje sta!!!!
    Dus ik mis jullie ontzettend! Roy even voor jou, met ons Lisanne weet je nooit wat je eet of wat er staat te gebeuren. Dit hebben we jou natuurlijk niet van te voren verteld, laat je maar verrassen! Check wel even of je goed zit als ze de kaart leest, voor hetzelfde geld ga je juist de verkeerde kant op, ze is een natuurtalent op dat gebied. Maar uiteindelijk komt het toch wel goed.
    Mooie foto's, ik zal ze opa en oma laten kijken. Heb je al zand gevonden? Niet vergeten hè
    Zorg goed voor elkaar en geniet. X
  7. Roy van Zwam:
    2 maart 2015
    Bedankt allemaal voor de leuke en lieve berichten..

Even voor smam.. Misschien dat je dat van die kaart vantevoren had kunnen zeggen? Had ons vandaag wel de nodige kilometers bespaard.. en Lisanne vandaag maar zeggen dat ze zo'n talent is met kaartlezen.. ;-) Wat het eten betreft moet ik zeggen dat ze daar absoluut verstand van heeft.. Ze heeft me Kudu aangeraden... wat is dat lekker zeg.. vanavond zullen we een nieuwe blog online zetten, veel meegemaakt vandaag. Dikke kus van ons