Steps for Children

2 maart 2015 - Okakarara, Namibië

Lieve allemaal,

Vandaag alweer een berichtje van ons, omdat we jullie even op de hoogte willen brengen van het project waar we zijn geweest.

Vandaag was een ontzettend bijzondere dag. Wij zijn er nog steeds ondersteboven van…

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben, zijn we vanochtend naar het project van Steps for Children gereden. Daar hebben we eerst een rondleiding gehad van een van de vrijwilligers. Prachtig om te zien hoe daar van niets zoveel opgebouwd is, zoals een kinderopvang, een basisschool, een klein winkeltje, een naaiatelier en een stuk verderop een moestuin vol met groenten die gebruikt worden voor het eten en die verkocht worden.

Na de rondleiding hebben we de spullen uitgestald op een tafel, waarna de kinderen werden geroepen. Deze kwamen ontzettend enthousiast binnen en hebben voor ons wel 3 liedjes gezonden (aan enthousiasme geen gebrek!). We werden er helemaal stil van, en dat werd alleen maar erger toen er een speciaal dankwoord aan ons werd gericht en iedereen klapte. We gingen nog even tussen de kinderen in staan om een foto te maken en toen die gemaakt was, gebeurde het meest bijzondere voor ons: de kinderen kwamen ons allemaal een knuffel geven en dank je wel zeggen. We werden letterlijk tegen de muur gedrukt van al die knuffels. Wauw wat was dat een moment zeg, we zijn er de rest van de dag nog stil van geweest (en dat is best knap voor Lisanne!). Daarna zijn we nog naar een winkel gereden om met Sonja nog spullen te kopen van het geld wat we over hadden. Dit werden onder andere onderbroeken –je staat verbaasd hoeveel kinderen niet eens een onderbroek hebben!-, ballen, knuffels voor de allerkleinsten, autootjes en knikkers. We hebben een deel van het geld achtergelaten waarmee ze een loopwagentje willen gaan kopen voor de kleintjes. Deze zijn wel in Okakarara zelf te krijgen en zijn daar veel goedkoper dan in Windhoek, maar ze gaan veel sneller kapot en kunnen daardoor gevaarlijk zijn voor de kinderen. Vandaar dat we hebben besloten om het geld daar te laten zodat Sonja er zelf een kan gaan halen als ze in Windhoek is. We hadden geld voor 2 wagentjes, maar omdat de kinderen ook moeten leren delen, was 1 genoeg.

Al bij al was het een ontzettend bijzonder, fantastische, geweldige dag die we echt nooit gaan vergeten. Nogmaals ontzettend bedankt allemaal voor jullie hulp! Jullie hebben 152 kinderen super blij gemaakt vandaag!

Heel liefs en dikke knuffel van Roy en Lisanne

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bep:
    2 maart 2015
    waauw, bijzonder om te lezen hoe het is om daar naar zo'n hulpproject te gaan en een bijdrage te leveren! sowieso heel tof dat jullie je vakantie combineren met ook wat doen voor de mensen en vooral de kindertjes daar! ik geloof goed dat je daar (zelfs jij Lis :P) stil van wordt... en dat enthousiasme straalt ook wel van de foto's af :) (btw, zie ik op die eerste een kleine romance opbloeien..? hihi)
    ook het vorige verhaal klonk goed overigens! die beestjes in de tuin, hihi! mag hopen dat er binnen minder beestjes zitten trouwens :P
    veel plezier weer de komende dagen, geniet ervan, enjoy!
  2. Angelique:
    2 maart 2015
    Leuk Lisanne en Roy! Geniet van die blije snoetjes!
  3. Nel:
    2 maart 2015
    Wat super mooi!!! Je gaat je eigen leven meer waarderen als je dit mee maakt. Veel plezier nog. Xx
  4. Vanessa:
    3 maart 2015
    Hi schatjes

Wat een mooie momenten hebben jullie al geplukt in zo'n korte tijd. Leuk om jullie verhalen te lezen. Prachtige foto's ook met je nieuwe lens Roy

Veel liefs van ons
  5. Hannie en Henk:
    3 maart 2015
    Wat bijzonder allemaal, om nooit te vergeten. Zoveel indrukken, zoveel emoties. Mooie foto's, op deze manier genieten wij ook mee.
    Veel plezier samen, dikke knuffels van ons
  6. Liek:
    5 maart 2015
    Jaa ik lees dit verhaaltje nu pas!
    Maar alles is mooi terechtgekomen, daar kunnen ze 'onze kleine beetjes' zo hard gebruiken!
    Helemaal super :)
    En lisanne die stil is ^^ de gedachte alleen al!