Road Trip en skydiven!

8 maart 2015 - Walvis Bay, Namibië

Hoi allemaal!!

Hopelijk hebben jullie allemaal kunnen genieten van het lekkere lenteweer. We hoorden dat het best warm is geweest. Wij hopen dan ook erg dat het ook zo´n lekker weer gaat zijn als wij terugkomen, anders is het zo´n verschil! :)

Nadat we donderdag onze blog hadden geschreven en de foto´s wilden uploaden, begon het enorm hard te regenen en werd het bereik van de wifi heel slecht. Tja, dat heb je nu eenmaal in Afrika.. Maar vandaar dus dat we de foto´s pas de volgende dag in Damara Mopane konden uploaden. Heel toevallig viel daarna ook daar de wifi weg, zou het misschien iets te maken hebben met al die foto´s die we geupload hadden...??

Hoe dan ook, in Damara Mopane hebben we ook nog mogen genieten van echte Namibische regenbuien. Het goot er letterlijk uit en het onweer kwam zo dichtbij dat we amper 5 seconden telden tussen de bliksem en de donder. Heel vreemd, want een half uurtje daarvoor lagen we nog lekker te relaxen aan het zwembad in de brandende zon.. De rest van de avond bleef het helaas slecht weer, dus zijn we maar vroeg naar bed gegaan. De volgende dag hadden we namelijk een lange rit voor de boeg: 500 kilometer vanuit Damara Mopane naar Swakopmund (aan de kust). Dit kon wel via een kortere route, maar we zagen op de kaart dat de langere route veel mooier was dus vandaar. Nou, het was echt de moeite waard! We zijn in die 500 km wel 4 verschillende landschappen tegen gekomen: van savanne, naar berglandschap, naar enorme witte duinen, naar de kust.  Zoiets hadden we nog nooit gezien! Iedere keer dat we een bocht omgingen of een stuk omhoog moesten, waren we benieuwd wat we gingen zien. Ongelooflijk!

Onderweg naar Swakopmund zijn we langs Skeleton Coast gereden, waar scheepswrakken liggen. We hebben er een aantal gezien, maar alleen de laatste die we hebben gezien was echt groot. Op een gegeven moment stond er een bordje waarop aangegeven stond dat er een scheepswrak lag, dus wij van de weg af. Moesten we een heel eind rijden over het strand en wat denk je: we komen vast te zitten. Ja hoor, dat hebben wij weer! Gelukkig is Roy een ontzettend goede chauffeur en wist hij met behulp van de handleiding van de auto ons vrij snel weer op het pad te krijgen. Maar het was wel even spannend, aangezien we vanuit de plek waar we stonden de hoofdweg niet eens meer konden zien en er sowieso niet zoveel auto´s langskwamen. Dus toen we weer op het goede pad waren, vond Roy dat hij wel verdiend had om even te driften met die auto in het zand. Doodeng, maar eigenlijk ook wel grappig!

Volgende stop voor ons was Cape Cross: een zeehondenreservaat waar honderd duizenden zeehonden leven! Zover we konden kijken krioelden het van de zeehonden. En we hadden geluk: er waren ook enorm veel kleine zeehonden :)! Maar de zeehonden waren echt overal, onder het bruggetje waar we liepen, erlangs en zelfs op een stuk gewoon op dat bruggetje! Daar zijn we dus maar niet gaan lopen. Maar niet te bevatten hoeveel zeehonden daar lagen, voor de stank gold overigens hetzelfde!

Na onze lange trip kwamen we dus eindelijk aan in Swakopmund, een plaatsje aan de kust. Daar hebben we de rest van de tijd lekker rustig aan gedaan: gegeten bij een restaurantje aan de pier en verder helemaal niets. Het viel ons trouwens wel op hoe ontwikkeld Swakopmund en de andere kuststeden zijn ten opzichte van het Namibië wat we tot nu toe hebben gezien. De huizen hier zijn soms nog mooier dan die bij ons en allemaal elektronisch beveiligd, zo raar dat dit hetzelfde land is als waar we de blikken hutjes hebben gezien. Daarbij valt het dan ook wel weer op dat hier vooral blanke mensen wonen, beetje vreemd gevoel geeft dat wel.

Vandaag was het dan eigenlijk zo ver: we zijn gaan skydiven! Als jullie de foto´s op facebook nog niet hebben gezien, raden we zeker aan om zometeen de foto´s op deze site te gaan kijken! Het was echt super gaaf! Wat een ervaring is dat zeg! We sprongen uit een vliegtuig op een hoogte van 2,5 kilometer! Hiervoor gingen we met een superklein vliegtuigje zonder deur! Roy had het grote geluk dat hij weer precies bij die open deur mocht zitten. En of ie daarvan genoten heeft! Nee grapje, uiteindelijk viel het allemaal goed mee. Natuurlijk waren we best zenuwachtig toen we omhoog gingen en toen het tijd was om te springen, maar het gevoel was echt fantastisch! We hadden een tandem jump, dus sprongen met een buddy (zoals je op de foto´s kunt zien, sprong Roy met een hamster op zijn rug hahahahah!) Daardoor mochten we de eerste 30 seconden een vrije val maken, wat echt het beste deel van de hele sprong was! Je springt gewoon letterlijk uit een vliegtuig, awesome! Vervolgens ging de parachute open en hebben we nog een tijdje boven rondgezweefd voordat we weer landden op de grond. Daarna stonden we stijf van de adrenaline, hebben we gezellig een biertje gedronken en gekletst en zijn we tegen het eind van de middag doorgereden naar Walvis Bay: ons volgende logeeradres. Hier blijven we vanavond en morgenavond. Morgenochtend zullen we gaan kayakken tussen de flamingo´s en zeehonden en hopelijk ook dolfijnen zien. Morgenmiddag gaan we sandboarden -dus zoals snowboarden, maar dan op zand- op de grote zandduinen hier. Morgen wordt dus een vermoeiende dag, dus ook vanavond lekker op tijd naar bed.

Kijk vooral de foto´s die we zo gaan uploaden enne.. een reactie vinden we helemaal super :)

Welterusten voor straks en tot volgende keer!

Liefs van ons

1. Inge:
    8 maart 2015
    Klinkt allemaal super gaaf, dit zullen jullie niet snel vergeten! Geniet ervan (maar dat zal wel lukken zo te zien)!
  2. Vivian:
    8 maart 2015
    Wat een gave ervaringen! Leuk om er zo over te lezen! Nog veel geniet plezier!
  3. Marinka:
    wauw!!
  4. Hannie en Henk:
    Door Hannie en Henk:
    Wat een belevenis, mooie foto’s en weer een super ervaring rijker. Wat moeten jullie nu nog meemaken?
    We zijn benieuwd
    Dikke kus en knuffels, we spreken elkaar weer

8 minuten geleden geschreven
  5. Smam:
    9 maart 2015
    Slim hè, schrijf ik een reactie staat het onder het verkeerde verhaal. Dus even eentje terug om te lezen
    Liefs
  6. Aniet:
    9 maart 2015
    Ha lieverds, jeetje wat maken jullie veel mee in die paar weken vakantie, vraag me weleens af of er vakanties bestaan met net zoveel afwisseling en ervaringen.. Geniet nog van jullie bijzondere reis, kijk nu al uit naar het volgende verhaal, super om zo op de hoogte te blijven en het vanuit Asten een beetje mee te maken ;) liefs en dikke knuffel van ons (ps blij dat het skydiven goed is verlopen :)
  7. Aniet:
  8. Smam:
    11 maart 2015
    Zo te zien ben ik gelukkig niet het enige "mutsje" in de familie!